10 czerwca 2016

STORCZYK DLA ZAPOMINALSKICH MAM :)



Dostając storczyka w prezencie nie sądziłam, że ma inne wymagania co do podlewania niż większość roślin doniczkowych. Jest pięknym kwiatem, bardzo pięknie przystraja mieszkanie, jest w naszym gniazdku taką kropeczką nad i ;) Właśnie ten jeden zaczął odbijać w bok i tak wygląda ;)

Natchnęłam się niedawno na taki fajny artykuł co do podlewania tych cudownych roślin i zrozumiałam, że te kwiaty są stworzone dla mnie :)

Najważniejszą czynnością dotyczącą pielęgnacji storczyków jest ich podlewanie. Źle podlewany storczyk, po kilku dniach może nadawać się jedynie na śmietnik :(


Podlewanie nie jest trudne, ale musimy pamiętać o kilku zasadach:

  1. Lepiej przesuszyć, niż przelać.

    U mnie to wychodzi najlepiej, często zapominam aby podlewać ;) Storczyki nie lubią stojącej wody i za mokrego podłoża. Jeżeli dopuścimy się tego, cała roślina znacznie się osłabi, gdyż korzenie zaczną gnić i możemy roślinę spisać na straty :( Większość storczyków tak jak i moje rosną na korze, a nie w ziemi, dlatego stojąca woda jest zbędna. Przed każdym podlewaniem dobre będzie jeśli przesuszymy rośliny. Storczyki możemy podlewać do doniczki, ale musimy pamiętać aby na dnie nie stała woda.

  2. Kolor korzeni.

    Białe korzenie pokazują, że storczyk ma za sucho, zielone, że jest w sam raz, a za ciemne oznaczają, że zaczyna gnić. Moim ulubionym sposobem podlewania jest zanurzenie doniczki w wodzie do 15-30 minut ( ten sposób znam od koleżanki), ale zdarza mi się, że cały dzień stoi w wodzie bo taką mam pamięć po ciąży :)

  3. Jak często podlewać?

    Z tego co wyczytałam, nie da się tego określić dokładnie. Wszystko zależy od temperatury, jeśli jest ciepło podłoże szybciej wysycha, jeśli chłodniej proces ten trwa dłużej. Więc średnio powinniśmy podlewać raz na tydzień.

  4. Jaką wodą podlewać?

    Najlepsza jest deszczówka, ale mi by się nie chciało jej gromadzić ;). Można podlewać wodą z kranu lub destylowaną i woda powinna mieć temperaturę pokojową, moja niestety jest przeważnie lodowata ;)

  5. Kiedy podlewać?

    Najlepiej podlewać rano, ponieważ roślina zdąży wyschnąć, zanim promienie słoneczne dotrą do rośliny i poparzą ją. Nie podlewajmy wieczorem. Z mojej perspektywy wygląda to tak:  podlewam kiedy sobie przypomnę i na wieczór też mi się zdarzy, niestety :(


Storczyki są idealne dla mam, które zajęte opieką nad dziećmi często zapominają podlewać rośliny :) Ale Ktoś nad nami czuwał na szczęście :)

Może Wy znacie jakieś piękne i zarazem proste w pielęgnacji kwiaty? Jestem bardzo ciekawa :)

Oryginalny artykuł znajdziecie tu.




Cieszę się, że tu jesteś :) Jeszcze jesteśmy na Facebooku, tam też jest ciekawie i na Insta też ;)
Jeśli post Ci się spodobał napisz komentarz, daj lajka, zostaw po sobie znak, a jeszcze lepiej, gdy zostaniesz tu na zawsze :)

2 komentarze:

  1. Ciekawie wygląda taki odbijający na boki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oryginalnie, znajdę zdjęcia jak zaczął mi kwitnąć dopiero i pokaże jaka różnica była. Zaczął kwitnąć mi jak zbliżał się termin porodu Jasia i chyba dlatego mam taki sentyment do niego :)

      Usuń